PUTOVÁNÍ ZA JANOVSKÝM POTŮČKEM 9. 6. 2021

P1020631 P1020632

 

P1020636 

PUTOVÁNÍ ZA JANOVSKÝM POTŮČKEM

A jak vznikl onen nápad na hledání pramínků v blízkém okolí? Celá idea vznikla při stanovení týdenního tématu, tedy koloběh vody v přírodě v rámci nějž jsme se seznámili s různými pojmy a vytvořili si alespoň základní povědomí k tomuto náročnému tématu.

V průběhu celého týdne jsme si o dané problematice povídali. Vše vyvrcholilo ve středu, kdy jsme společně s dětmi vyrazili na delší procházku, jejímž cílem bylo nalezení zdejšího lesního potůčku. Po cestě měly děti možnost pozorovat zdejší krásnou krajinu, také si dávaly hádanky a pozorně sledovaly, kdy se objeví první pramínek vody. Přesto, že se zdál cíl vzdálený, nakonec jsme k němu dorazili. Společně jsme se zaposlouchali nejen do šumění potůčku, ale také si i vyslechli krátkýíběh o kapičce Karličce. Při zpáteční cestě jsme si také vyzkoušeli, jak se dříve hledaly prameny vody, a že to nebyl vůbec jednoduchý úkol, takový pramen najít.

Ve čtvrtek jsme si společně s dětmi vyrobili přesýpací hodiny z odpadového materiálu, tedy pet lahví. Zvolená výtvarná činnost děti velmi zaujala, procvičily si při ní nejen tvořivost, rozvinuly svou kreativitu, ale především zjistily, že i z odpadu se dá vytvořit něco nového.

Na konci týdne jsme si zahráli hru na galerii, kde měli možnost ukázat malí umělci svá díla, již zmíněné přesýpací hodiny. V průběhu hry jsme si také sdělili, každý postupně své zážitky z daného týdne.

Na závěr bych chtěla dodat, že právě ono učení prožitkem, hrou, je jedno z nejzábavnějších a současně nejefektivnějších učení vůbec. Proto se budeme i nadále snažit vytvářet pro děti hravé a zároveň naučné programy.

Text: Kateřina Václavíková, učitelka MŠ Janová

Foto: Tereza Zychová, učitelka MŠ Janová

Kalendář