Dramatizace příběhu O čtyřech malých prasátkách 12. 6. 2020

P1000256 P1000261

P1000264 P1000262

PAPÍROVÉ DIVADLO – ČTYŘI MALÁ PRASÁTKA

V naší školce se snažíme vést děti k zájmu o dramatickou výchovu, většinou prostřednictvím různých divadel. Jelikož je momentálně situace nepříznivá, zahráli jsme si tak divadlo sami. Nejdříve jsme si s dětmi vyrobili papírové loutky, při nichž děti rozvíjely především jemnou motoriku a představivost. Zvolená výtvarná činnost děti velmi zaujala a s nadšením dokončily započatou práci. Při tvoření jsme si také povídali o pohádce, která byla předlohou pro divadlo.

Zpočátku jsem dětem představila pohádku. Povídali jsme si o tom, kdo je jejím autorem, kdo v ní vystupuje a také jsem připravila třídu, tak abych navodila dětem tu správnou atmosféru. Protože se nejednalo o známou pohádku, ale spíše o její herní obměnu, děti tak pozorně poslouchali co se bude dít. A jelikož v dnešní době je velmi těžko udržitelná pozornost dětí, zvolila jsem hned několik aktivit, které jsem zařadila přímo do scénáře. Děti se tak hravou formou dozvěděly nevšední příběh, a přitom si i trochu zaskotačily.

Poté co jsem jim pohádku zahrála, vybrala jsem čtyři děti, které se proměnily v malé prasátka a vyprávěly nám příběh z jejich pohledu. Musím uznat, že interpretace dětí byla mnohem zábavnější a také jsem mohla vypozorovat, do jaké míry je daný text upoutal. Děti se usmívaly a tleskaly v průběhu celé pohádky.

Nakonec bych dodala sice krátký, přesto výstižný citát: ,, Nejlepší divadlo je takové, kde divák chce vstát a hrát spolu s herci“. A právě ona myšlenka se Nám podařila uskutečnit.

Text: Kateřina Václavíková

Foto: Tereza Zychová


Fotogalerie neobsahuje žádnou fotku.

Kalendář